Retouren & Annuleringen

Kan ik een artikel retourneren?

Ongebruikte en onbeschadigde artikelen in originele verpakking kunnen geretourneerd worden onder bepaalde voorwaarden. Uitzondering hierop zijn digitale producten, kadobonnen, tijdschriften en abonnementen, en overige artikelen zoals bepaald in de wet "Verkoop op Afstand".

Voorwaarden retourneren

  • Artikelen die ongebruikt en onbeschadigd zijn kunnen binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden geretourneerd worden.
  • Indien u wilt retourneren moet u binnen 14 dagen contact met onze klantenservice opnemen.
  • Voordat u beslist of u het artikel wilt behouden mag u het artikel niet gebruiken. U mag het wel uitproberen zoals u zou kunnen doen in de winkel. Indien u het artikel heeft gebruikt, meer dan nodig is voor een beoordeling, dan is er sprake van waardevermindering. Wij hebben dan recht op een vergoeding indien u het artikel gebruikt retourneert. Deze vergoeding wordt door ons bepaald.

Artikelen en diensten die niet geretourneerd kunnen worden:

- Hygiënische artikelen
- Artikelen die speciaal op bestelling zijn gemaakt, zoals maatwerk en cadeau bonnen.
- Aankopen die snel kunnen bederven, zoals voedselwaren
- Kranten en tijdschriften
- Cd’s en andere media waarvan de verzegeling is verbroken
- Diensten die in overleg met de klant al worden uitgevoerd binnen deze 14 dagen.

De wet "koop op afstand" en onze retourvoorwaarden zijn niet van toepassing indien:

- u telefonische contact heeft gehad vooraf aan het plaatsen van een bestelling
- u per email of telefonisch een bestelling plaatst
- u een bestelling via de webwinkel maakt en uiteindelijk afrekent in de winkel

In deze gevallen geldt onze standaard ruiltermijn zoals vermeld op de kassabon.

Kosten voor retour sturen

De verzendkosten voor retouren zijn voor uw rekening. U kunt, op verzoek, bij ons een retourlabel aanvragen. De kosten worden dan later verrekend met het retourbedrag dat wij u verschuldigd zijn.

Hoe kan ik retourneren?

Neem allereerst contact op met onze klantenservice. Dan zijn wij op de hoogte van uw retouren. Vervolgens kunt u, op eigen kosten, uw artikelen retourneren. U kunt natuurlijk ook langskomen in de winkel met uw retouren. Neem altijd uw bestellings bevestiging of factuur mee voor een goede en snelle afhandeling. In verband met de veiligheid worden website bestellingen alleen via een bankoverschrijving teruggestort.

U bent verantwoordelijk voor de retourzending

U betaald zelf voor het terugsturen van retourartikelen. Retourzendingen zijn voor risico van de verzender. Dit houd in dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het zoek raken van geretourneerde artikelen. Verstuur daarom altijd het pakket met pakketnummer zodat het pakket te traceren is.
Wij raden DPD aan voor het versturen van uw retouren! Ga naar www.pakkettenversturen.nl en kies Varsana als parcelshop.

Terugbetaling van retouren

Na afronding van de retouren wordt het totaalbedrag, inclusief de verzendkosten, binnen 14 dagen op uw rekening overgemaakt. Hiervoor zijn uw bankgegevens nodig. Terugbetaling van retouren geldt niet voor waardebonnen of andere tegoeden.

Bestelling Annuleren

U kunt zelf u bestelling niet annuleren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Een bestelling kan niet geannuleerd worden indien deze gereed voor verzending is of inmiddels al verstuurd is. U kunt wel uw zending retourneren. Let erop dat hieraan kosten verbonden zijn voor het retourneren. 

Na annulering van uw bestelling word het tegoed incl. verzendkosten binnen 14 dagen weer op uw rekening teruggestort.

Kan ik een artikel ook ruilen?

Ruilen is niet mogelijk. U kunt wel uw bestelling retourneren. Let op hier zijn kosten aan verbonden! 

Beschadigde artikelen

Mocht u een artikel beschadigd hebben ontvangen lees dan onze garantie voorwaarden even door en neem contact op met de klantenservice.